Nowoczesna firma księgarska
Prawie 130 osób - księgarzy przeszkolonych zostanie w ramach projektu „Nowoczesna firma księgarska – rozwój kadr kluczem do sukcesu”. W Białymstoku odbyła się oficjalna inauguracja projektu.
Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Do 10 marca 2006 trwać będzie projekt „Nowoczesna firma księgarska – rozwój kadr kluczem do sukcesu” realizowany przez Regionalne Centrum Szkoleniowe wchodzące w skład Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego. Celem projektu jest podniesienie konkurencyjności i potencjału adaptacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw działających w branży księgarskiej poprzez doskonalenie umiejętności i kwalifikacji ich kadr zarządzających i pracowników. W ramach projektu przeszkolonych zostanie 286 uczestników (w sumie 127 osób – każda z nich średnio uczestniczyć będzie w ponad dwóch szkoleniach). Projekt zakłada przeprowadzenie 20 szkoleń w czterech obszarach tematycznych: informatyki i komputeryzacji, sprzedaży i marketingu, aspektów podatkowo-finansowo-prawnych oraz zarządzania personelem.
Łączna wartość projektu opiewa na kwotę ponad 548 tys. zł z czego 88% stanowi dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006.
Głównym odbiorcą programu jest Dom Książki w Białymstoku. Ponadto w szkoleniach udział wezmą pracownicy i kadra zarządzająca Domów Książki w Poznaniu, Lublinie, Warszawie, Katowicach oraz Gdańskiego Domu Książki i Polskiego Domu Książki w Warszawie. W ramach projektu przeszkolonych zostanie ponad 75% pracowników Domu Książki Białystok. Jest to obecnie trzecia na rynku polskim firma branży księgarskiej posiadająca 47 księgarń na terenie województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego.
W Białymstoku odbyła się dziś konferencja na temat funduszy strukturalnych oraz doskonalenia kadr w branży księgarskiej, będąca oficjalną inauguracją projektu. Uczestnicząca w niej prezes Domu Książki Białystok – Anna Andrejczuk podkreśliła olbrzymią potrzebę szkoleniową pracowników i kadry zarządzającej. Dom Książki w Białymstoku powstał w 1950 roku i do roku 2000 był przedsiębiorstwem państwowym. Obecnie zatrudnia 135 osób – większość z nich, zdaniem Prezes Andrejczuk, wymaga przeszkolenia z zakresu informatyki, marketingu, technik sprzedaży czy relacji z klientem. Wymiernym efektem szkoleń, ma być według Prezes Domu Książki, wzrost sprzedaży oraz zadowolenie klienta z obsługi w księgarniach.
Dotychczas w projekcie przeszkolonych zostało 76 osób. Projekt zakończy się 10 marca 2006 roku.